školková zahrada s dobrodružstvím

Koncepce pozemku mateřské školy má sloužit jako rámec pro postupnou celkovou rekonstrukci/renovaci a dovybavení zahrady MŠ.

návrh zahrady mateřské školy

Návrh dělí území na několik propojených ploch, včetně menších hřišť při vstupech do areálu. Jednotlivá hřiště nejsou vázána na jednotlivá oddělení školy, naopak: děti postupně rotují po všech herních plochách zahrady, což jim umožňuje využívat celou škálu přítomných aktivit. Součástí prostoru se tak mohou stát kromě klasických i velmi specifické prvky: vodní hrátky spojené pískovištěm, dráha pro tříkolky, altán: venkovní učebna či herna, část se záhonky, anebo stromové a keřové schovávačky. Důležitým prvkem jsou navržené terénní modelace se skluzavkami, mini-rozhlednou a lanovkou, využitelné v zimě pro sáňkování a v létě pro válení sudů z kopce. Hřiště obsahují klasické i přírodní herní prvky, uzpůsobené pro aktivní a klidové aktivity, pro řízenou i volnou hru.

návrh zahrady mateřské školy

Vstupní partie školky jsou esteticky i prakticky pojaty s ohledem na fakt, že se jedná o místa nejčastějšího kontaktu rodičů se zahradou MŠ. Nachází se zde prostor pro prezentaci například nového pojetí zahrady, sezónních změn v zahradě/přírodě, či dětských výrobků.

Pozemek je za pomoci vhodných rostlin a materiálů uzpůsoben celoročnímu provozu s neustálou proměnlivostí a estetickým působením.  

Spoluautorkou návrhu je Ing. Lucie Miovská, PhD.